Runda perfectă de la Spa-Francorchamps le-a dat speranțe lui Victor Nicolae și Sebastian Apostol (Aqirys Racing) că pot duce bătălia pentru titlu până la capăt, în pofida absenței lui Alex Cascatău care le urmărea evoluția chiar de pe circuitul din Munții Ardeni, de la Spa Francorchamps. Atât în precalificări, cât și în calificări s-a confirmat ascendentul moral al echipajului, Nicolae reușind să găsească zecimea crucială cu care să-și asigure plecarea din pole position în fața lui Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Andrei Bechir (Motul eSports).
Dragoș Simion (Willi Motorsport) s-a alăturat grupului de favoriți pentru cea mai lungă cursă a sezonului, iar cei patru aspiranți la titlu au pus imediat distanță față de grupul urmăritor. În avanposturi startul a fost curat, de vreme ce nimeni nu și-a asumat vreun risc de a pierde totul pe primii metri. Ulterior, tensiunea a început să crească, de vreme ce fiecare simțea că poate rula mai rapid decât ceilalți pe baza simulărilor de cursă din zilele anterioare.
Doar că grupul a rămas foarte strâns în prima jumătate de oră, în care Nicolae a ratat un punct de frânare și i-a predat șefia cursei lui Bechir, apoi a încercat s-o recâștige și l-a tot silit pe rivalul său la defensivă. Șuțeanu a cules roadele unui contact între cei din din fața sa în virajul al zecelea, moștenind prima poziție. Acel moment avea să se dovedească hotărâtor în economia campionatului, de vreme ce post-cursă Nicolae a fost penalizat cu cinci secunde.
În turul 23, Nicolae a găsit breșa și a urcat pe locul secund în detrimentul lui Bechir, apoi a plecat în urmărirea lui Șuțeanu, pe care l-a devansat printr-o primă oprire timpurie la standuri. El a dictat ritmul în ora a doua și a construit un ecart de șapte secunde pentru a obține maximum de puncte la borna intermediară a jumătății cursei, raportat la Victor Taraș (Walk Racing) care trebuia să reziste timp de 90 de minute cu anvelopele în stare cât mai bună.
Diferența a tot scăzut și spectatorii au putut crede că e doar o chestiune de timp până când se va produce o trecere facilă a lui Șuțeanu la conducere, însă traficul și determinarea lui Apostol au amânat duelul direct până în ultimul tur al ultimei curse din sezon. Șuțeanu și-a etalat nu doar viteza, ci și calitatea umană printr-un atac elegant, ce nu a depășit limitele sportivității. Apostol a rezistat și a trecut primul linia de sosire, însă victoria avea să meargă către Walk Racing după ce echipajul Aqirys a fost penalizat, iar investigația unui contact între Șuțeanu și Berindea a avut drept verdict ”incident de cursă”.
Motul eSports a completat podiumul finalei și al campionatului deopotrivă, în timp ce Mihai Rusu și Emil Stanciu au conlucrat pentru a plasa modelul Textar eSports înaintea Willi Motorsport pe traseul catalan. Marian Andrei (Racelogic) a trecut linia de sosire pe poziția a șaptea pentru a-și securiza titlul debutanților, în timp ce absențele lui Cascatău (Aqirys) și Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) au făcut ca acesta din urmă să-și păstreze avansul și să devină campionul licențiaților în acest prim sezon al RLR BMW GT Challenge.
Clasamente
General
- Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 147,5p
- Aqirys Racing (Cascatău-Apostol-V.Nicolae) 140,5p
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 134p
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae-Bontea-Moisescu) 125,5p
- Textar eSports (Rusu-Toader-Stanciu) 71,5p
- HETMOS Racing (Tufeanu-Oprea) 48.5p
- RaceLogic (Mihai-Andrei) 42p
- WR 4 FUN (Moldovan-Neg) 35p
- Smart Driving (Dumitrescu-Chirvase-Cîmpean) 25p
- GP24 eSports (Prepeliță-Borlovan-Dobrea) 23p
Debutanți by Logitech
- Marian Andrei (Racelogic) 156p
- Paul Greavu (MV Racing) 113p
- Sebastian Ola (Zecarul eSports) 95p
Licențiați
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 152,5p
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
- Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 97,5p
Despre BMW M4 GT4
Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Bucharest Gaming Week, Racing Sim.
Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, DesignMe, RallyMax, eGames Report.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Mai multe pe această temă
Provocarea de final de an: RLR Survivor
6-0 pentru Rapid eSports în sezonul RLR
Victor Nicolae devine campion al seriei de sprint cu BMW M2 CS Racing