De la apariția trofeului destinat echipelor din campionatul național de anduranță, selecționata Racing League Romania a deținut monopolul. După evoluțiile din această vară de pe Transilvania Motor Ring, apărarea titlului a fost certificată matematic și în acest sezon, chiar înaintea disputării etapei finale.
În urma desfășurării etapelor de pe Motorpark România (aprilie și mai) și Transilvania Motor Ring (iunie și iulie), Romanian Endurance Series și-a definit favoriții în sezonul 2023. Cu doar o rundă rămasă de disputat la început de octombrie, componenții Racing League Romania se situează în fruntea clasamentelor la clasele monomarcă Dacia Logan Cup (Radu Iordache), BMW 325 Cup (Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan) și Clio Cup (Dan Florea). Totalul adunat de aceștia pentru RLR este de 254 de puncte, ceea ce asigură un avans insurmontabil pentru adversari în ultima etapă. Implicit, titlul echipelor este asigurat pentru al treilea an la rând.
Dan Florea preia ștafeta de la echipajul West Competition Racing și se îndreaptă înspre triumful general al diviziei turismelor, având de apărat un avans de 20 de puncte în raport cu Dani Oțil, în ultima etapă fiind disponibile 50 de puncte în total. Din punct de vedere matematic, mai există o șansă și pentru echipajul Canova Racing format din Radu și Nicolas Benea, aceștia acuzând o întârziere de 48 de puncte. Florea ar putea încheia stagiunea cu nu mai puțin de 4 titluri: RES Touring, clasa A3, Clio Cup și echipe (deja adjudecat cu RLR).
Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan au făcut în acest an tranziția de la categoria deschisă la care s-au impus în 2021 și 2022 cu BMW E36 325i înspre cupa monomarcă BMW 325i pe platforma E90/E92, implementată după modelul Țărilor Baltice. Trecerea la o fișă tehnică ce impune folosirea anvelopelor semislick și popularea categoriei superioare A3 i-au îndepărtat pe campionii en-titre RES Touring de vârful clasamentului diviziei, însă aceștia nutresc speranța unei competiții mai echilibrate și mai axate pe calitatea pilotajului prin promovarea categoriilor cu mașini egale.
Radu Iordache are de apărat un avantaj fragil, de doar 7 puncte în raport cu cei mai apropiați adversari. După ce a obținut poate cel mai dificil titlu din RES, cel al categoriei Logan Cup, încă de la primul său sezon complet (2022), cu o mai mare experiență în acest an el s-a impus în cursa de 500 de kilometri și a găsit resursele pentru a trece peste diverse momente dificile, specifice disputelor pe circuit. ”Sunt atâtea puncte pierdute în 2023 din varii motive, încât trebuie să încheiem pe primul loc sezonul pentru a nu fi măcinați de regrete de-a lungul iernii”, a declarat Iordache.
Săptămâna finalei RES (1 octombrie) va fi deschisă de etapa a cincea a Digital RES (25 septembrie), competiție organizată de colectivul Racing League Romania în mediul de simulare Assetto Corsa, unde se promovează conținutul original RLR – transpunerea virtuală a circuitului Motorpark România și modelul Dacia Logan Cup. Bogdan Honțaru (Logan) și Robert Prepeliță (BMW) sunt liderii celor două categorii monomarcă în momentul de față.
Mai multe pe această temă
Când ordinea vine din cască
Motorpark România – Radu Dumitrescu: idila continuă