După încheierea celui de-al doilea sezon organizat de Racing League Romania în mediul de simulare iRacing este probabil oportun sa trecem în revistă momentele notabile din cele nouă etape de competiție.
Pentru prima rundă, prototipurile de clasă LMP2 au vizitat circuitul newyorkez Watkins Glen, unde Bogdan Moldovan și-a pus deja amprenta dominantă asupra campionatului plecând din pole position și adjudecându-și prima poziție a podiumului atât în cursa de sprint cât și în cea principală. Mihai Șuțeanu, cel care avea sa fie singurul care să-i conteste pe alocuri supremația lui Moldovan, a terminat pe poziția secundă ambele manșe. Aceasta a fost singura etapă din sezon în care a concurat și cel mai bine cotat driver român din iRacing, David Bozga. Sperăm într-o participare consistentă a acestuia în sezoanele următoare. La clasa AM câștigătorii au fost Vlad Răducanu și Lukas Hellmann, iar la clasa Rookie Alex Oda s-a impus in ambele curse.
Etapa a doua, disputată pe circuitul Road America a fost din nou una perfectă pentru Moldovan, cu plecare din pole și victorie în ambele curse. Podiumul a fost completat în cursa de sprint de Claudiu Clima si Richard Gafencu, iar în cursa principală de către Dan Dracea și Richard Gafencu. La categoria AM s-au impus Răducanu și Gafencu, la Rookie s-au impus Oda și Andrei Penghis. Etapa de pe Road America s-a mai făcut remarcată si printr-un alt fapt: aici s-a înregistrat cea mai mare prezență din sezon, cu 33 de masini pe grila de start. Poate ca a fost calendarul favorabil, poate faima acestui circuit sau poate avântul debutului de sezon.
În etapa a treia, la Silverstone, Moldovan și-a continuat seria de invincibilitate, fiind urmat de Robert Eduard și Mihai Șuțeanu în cursa de sprint (după ce Claudiu Clima a fost penalizat cu 5 secunde în urma unui incident la start) și de Șuțeanu si Clima în cursa principală. Eduard a terminat victorios ambele curse la clasa AM, pe când la clasa Rookie s-au impus Oda și Penghis, ceea ce părea sa pună bazele unei rivalități pentru întreaga campanie. Etapa de pe Silverstone a adus și singura descalificare din întreg sezonul, pentru Bogdan Bodnărescu, în urma unui gest judecat de comisari ca fiind nesportiv.
Prima pată de culoare în calificări s-a înregistrat în etapa a patra, la Monza, unde Șuțeanu a pus mașina Walk Racing în pole. În cursa de sprint, victoria i-a revenit lui Clima, după ce Șuțeanu a primit o penalizare de 20 de secunde în urma unui contact cu mașina lui Moldovan. Cursa principală a propus de asemenea un nou câștigător, pe Richard Gafencu, urmat de Moldovan și Florin Mergea. La clasa AM învingătorii au fost Eduard și Gafencu, respectiv Oda dublu câștigător la clasa Rookies.
Pentru etapa 5 ne-am întors în Statele Unite, pe Road Atlanta, unde Bogdan Moldovan a fost din nou în control deplin, cu pole și dublă victorie. Pe pozițiile 2 și 3 s-au clasat Șuțeanu și Clima în cursa de sprint, respectiv Clima și Eduard în cursa principală. La categoria AM, Cristian Neculăiță a reușit prima sa victorie în acest campionat în cursa de sprint, iar în cursa principală s-a impus Eduard. La categoria Rookies, Penghis și-a adjudecat cursa de sprint, iar în cursa principală victoria i-a revenit lui Attila Bujdoso. A întrebat cineva de musafiri? Desigur. La aceasta etapă, a fost prezent și Sebastian Ola.
A urmat etapa cu numărul 6, la Sebring, cu ambele manșe desfășurate pe timp de noapte. Asta nu a produs totuși surprize majore în calificări, Bogdan Moldovan reușind un nou pole. A confirmat și în cursa de sprint obținând victoria, fiind însă urmat la mică distanță de un Șuțeanu în evidentă creștere de formă față de începutul de sezon. Și pentru ca vorbim de Șuțeanu, etapa 6 a marcat pentru el o trecere discretă în regim propriu, el terminând campionatul ca pilot independent și nu aparând culorile Walk Racing. Nu am văzut nicio declarație oficială privind motivele acestei tranziții, așa ca nici nu ne aventuram în ipoteze. Mergem mai departe cu formula de finish, pe ultima treaptă a podiumului clasându-se Clima. În cursa principală, Șuțeanu a profitat de un incident care l-a scos din luptă pe Moldovan și a câștigat detașat în fața lui Clima și Eduard. La categoria AM, s-au impus Neculăiță în cursa de sprint și Eduard în cea principală. La clasa Rookies ambele curse l-au avut drept câștigător pe Alex Cascatău, la prima și unică prezență pe grilă în acest sezon.
Etapa a șaptea a însemnat călătoria virtuală în Hexagon, pe legendarul circuit de la Le Mans. Avea să fie o nouă etapă perfectă pentru Bobo (n.b. Bogdan Moldovan), victorios în lupta pentru pole și în ambele curse. În cursa de sprint am asistat la primul rezultat notabil al sezonului pentru Dan Dracea, acesta smulgându-i lui Clima poziția secundă după o depășire spectaculoasă în ultimul tur. În cursa principală Clima a terminat pe 2 urmat de Eduard, cel care a bifat ambele victorii la clasa AM. La clasa Rookies am avut de asemenea un dublu câștigător în persoana lui Tudor Mihai.
Etapa a opta ne-a trimis în “Iadul Verde” de pe Nurburgring Nordschleife. O etapă cu cantec ca alegere în calendarul unui sezon competitional. Intre perechea exotică Nordschleife+LMP2 și faptul că etapa a coincis cu a doua zi de Paște, runda 8 a înregistrat cea mai scăzută prezență din sezon. Dar asta e și una din libertățile simracing-ului, orice este posibil, niciun test nu este prea extrem. In plutonul fruntaș, prezența modestă nu prea a contat oricum, Moldovan demonstrându-și din nou viteza cu cel de-al șaptelea său pole al sezonului. În cursa de sprint s-a impus însă Șuțeanu în fața lui Dracea, respectiv Clima. În cursa principală Moldovan și-a luat revanșa în fața lui Șuțeanu și Clima, adjudecându-și astfel titlul de campion cu o etapă înainte de final. La AM, Cătălin Tufeanu a câștigat ambele curse, iar la Rookies s-au impus Radu Parmac și Marius Muntean. Ca o nota de picior, fără legătură cu nimic, texturile pe Nordschleife arată fantastic.
Pentru ultima etapă ne-am deplasat pe celebrul circuit Spa-Francorchamps, unde Mihai Șuțeanu a obținut al doilea pole din acest campionat. Claudiu Clima a reușit a doua victorie a sezonului, în cursa de sprint, cu doar câteva zecimi avans în duelul cu deja campionul Bogdan Moldovan. Cei doi piloți au fost acompaniați pe podium de către Dan Dracea. În cursa principală Robert Eduard a câștigat în fața lui “Bobo” și Ciprian Broscaru. La categoria AM, Eduard a înregistrat o dublă victorie. Aflat la prima prezență pe grilă în acest sezon, Andrei Cărămidaru a arătat un ritm solid și a câștigat ambele manșe la categoria Rookies, în ciuda incidentelor în care a fost implicat.
Analizând cele nouă etape, este incontestabil faptul că Bogdan Moldovan a meritat pe deplin titlul de campion în acest sezon arătând de fiecare dată o viteză și o constanță remarcabile. Mihai Șuțeanu a avut destule momente în care a strălucit, în special în a doua jumătate a campionatului, dar a trebuit în cele din urmă să se mulțumească cu poziția secundă la general. Pe ultima treaptă a podiumului s-a clasat Claudiu Clima, căruia i-a lipsit viteza necesară pentru a aspira la mai mult (..deși LMP2-urile nu duc lipsa de efect de aspirație #badumtss).
Mult mai strânsă a fost însă bătălia la clasa AM, unde Vlad Răducanu și-a adjudecat titlul cu doar 11 puncte avans față de Robert Eduard și 36 în raport cu Cătălin Tufeanu. Clasa Rookies a inceput foarte promițător, și părea să anunțe o bătălie strânsă de-a lungul sezonului. Dar acest început de tablou s-a șters repede, printr-un fapt care se potrivește clasei: lipsa de angajament a piloților. Performanța, la orice nivel, cere mai întâi prezență și apoi viteză. Asadar, pe prima poziție s-a situat Alex Oda, cu un avantaj important în fața urmăritorilor Attila Bujdoso și Andrei Penghis.
În clasamentul pe echipe Zecarul eSports s-a impus cu un avans confortabil în fața “vecinilor de garaj” Intellectual Property și Tackle.ro Racing.
Privit în ansamblu, sezonul 2 RLR în iRacing a fost unul reușit, cu racing de calitate, cu o mașină spectaculoasă, sezon ce poate constitui un bun punct de plecare pentru competiții viitoare. Până atunci însă, urmează o binemeritată vacanță de vară atât pentru piloți, cât și pentru organizatori. Iar dacă doriți sa revedeti dueluri, înregistrările transmisiunilor directe de la fiecare etapă se găsesc pe canalul de YouTube al Racing League Romania.
Mai multe pe această temă
România, în fruntea ierarhiei europene din BMW M Power Tour
Dragoș Simion și Victor Nicolae, în lupta pentru titlul competiției oficiale BMW M Power Tour
Piloții români au început campania BMW M Power Tour