Your resource for the Romanian sim racing scene

Etapele britanice aduc schimbarea de lider

După ce Mihai Șuțeanu s-a impus în ambele manșe de sprint de la Oulton Park, campionul en-titre a conlucrat eficient cu Bogdan Moldovan pentru a triumfa și în cursa de două ore de la Silverstone. Adversarii de la BMW Blog au păstrat mereu presiunea, însă Walk Racing a reușit să treacă la conducere în clasamentul general al echipajelor.

Avantajul creat de Victor Nicolae și Sebastian Apostol în debutul stagiunii a fost recuperat de Mihai Șuțeanu și Bogdan Moldovan în ultimele două etape ale RLR BMW GT Challenge. Atât cu BMW M2 CS Racing, cât și cu BMW M4 GT4, aceștia din urmă s-au dovedit mai rapizi decât rivalii direcți. Ne îndreptăm către a doua jumătate a sezonului cu un echilibru valoric la vârful clasamentelor: BMW Blog conduc la sprint, Walk Racing la anduranță și ambele sunt apropiate în ierarhia cumulată.

În prima manșă de 30 de minute de la Oulton, Victor Nicolae a reprezentat amenințarea pentru Walk Racing, care își asiguraseră cele mai bune poziții de plecare. Nicolae a trecut de Bogdan Moldovan pentru locul al doilea, apoi a pus presiune pe Șuțeanu, dar nu a găsit breșa până la sosire. Același scenariu s-a repetat și în cursa a doua, podiumul fiind tras la indigo. La apel, în zona alocării punctelor importante, a lipsit fostul lider al campionatului de sprint, Sebastian Apostol: sosind pe 5, respectiv 24 în curse, acesta a predat șefia către coechipierul Victor Nicolae.

A urmat întrecerea de anduranță de la Silverstone, unde Mihai Șuțeanu a semnat timpul de pole și a apărat interiorul la prima trecere prin virajul Copse, aspect ce avea să se dovedească hotărâtor. Sebastian Apostol și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au rămas aproape de lider în primele tururi, însă uzura anvelopelor a început să conteze după jumătate de oră. Cascatău a pierdut contactul cu primii doi, în timp ce Apostol a putut recupera un deficit de două secunde, ajungând să poarte un duel direct cu Șuțeanu înaintea opririlor obligatorii la boxe.

Strategia de undercut nu a funcționat pentru BMW Blog, iar scenariul uzurii s-a repetat în ora a doua. În prima fază, Bogdan Moldovan s-a distanțat la 4 secunde de Victor Nicolae, apoi ecartul s-a redus pe final la doar o secundă. Cine triumfa era și lider în clasamentul general, iar cum componenții Walk Racing nu au fost surclasați la Silverstone, aceștia ajung pentru prima oară în sezon să ocupe prima poziție cu un total de 248,5 puncte.

Primul podium al sezonului pentru echipajul Adevărul Auto format din Dragoș Simion și Andrei Miclea i-a promovat pe aceștia până pe poziția a treia la general, dar mai importante sunt punctele aduse de aceștia în ierarhia cluburilor: Rapid eSports rămâne lider, cu 28,5 puncte avans. Mihai Șuțeanu și Dragoș Simion conduc în clasamentele rezervate juniorilor, respectiv licențiaților.

Clasamente

Seria de sprint

  • 1. Victor Nicolae (BMW Blog/Rapid eSports) 98p
  • 2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 88p
  • 3. Bogdan Moldovan (Walk Racing eSports) 74,5p

Seria de anduranță

  • 1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 101p
  • 2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 49p
  • 3. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 48p

Echipaje

  • 1. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 248,5p
  • 2. BMW Blog (Apostol/Nicolae) 235p
  • 3. Adevărul Auto (Simion/Miclea) 81p
  • 4. Textar eSports (Honțaru/Manole) 79,5p
  • 5. CarSpot (Tufeanu/Prepeliță) 74,5p

Cluburi

  • 1. FC Rapid 1923 eSports 316p
  • 2. Walk Racing eSports 287,5p
  • 3. Alex Cascatău Digital Motorsport 120p

Juniori

  • 1. Mihai Șuțeanu (Walk Racing eSports) 202,5p
  • 2. Sebastian Apostol (BMW Blog/Rapid eSports) 180p
  • 3. Andrei Miclea (Adevărul Auto/Rapid eSports) 127p

Licențiați

  • 1. Dragoș Simion (Rapid eSports) 193p
  • 2. Alex Cascatău (ACDM) 129,5p
  • 3. Aldrin Opran (JHS) 60p

Calendar

  1. Sprint – Circuit of the Americas – 19 septembrie;
  2. Sprint – Indianapolis – 3 octombrie;
  3. Anduranță 2h – Watkins Glen – 17 octombrie;
  4. Sprint – Donington Park – 31 octombrie;
  5. Sprint – Oulton Park – 14 noiembrie;
  6. Anduranță 2h – Silverstone – 27 noiembrie;
  7. Sprint – Paul Ricard – 11 decembrie;
  8. Sprint – Spa-Francorchamps – 9 ianuarie;
  9. Anduranță 2h – Zolder – 23 ianuarie;
  10. Sprint – Barcelona – 5 februarie;
  11. Sprint – Mount Panorama – 12 februarie;
  12. Anduranță 2h – Hungaroring – 26 februarie;
  13. Anduranță 4h – Monza – 13 martie.