Motorpark România
6 August 2023
v. 1.0 (01/07/2023)
PREFAȚĂ
Despre Racing League Romania
Cu o experiență de mai bine de 14 ani în organizarea competițiilor de sim racing la nivel național, Racing League Romania constituie autoritatea în această disciplină în România și dorește să le ofere tuturor celor pasionați de sim racing o experiență de top, fie prin intermediul unor competiții foarte puternice, fie prin organizarea evenimentelor speciale cu scop singular: distracția.
În cele opt sezoane de curse în Live For Speed, primele ținute sub egida Racing League Romania, s-a format nucleul comunității noastre. Mereu în căutare de noi provocări, liga a testat apoi interesul sim racerilor români pentru iRacing și Assetto Corsa câte un sezon. În 2013 s-a permanentizat opțiunea Assetto Corsa, fapt care s-a dovedit crucial pentru extinderea comunității și creșterea popularității ligii. Începând cu Sezonul 5 din Assetto Corsa, Racing League Romania a trecut la nivelul următor ca vizibilitate și fond de premiere.
În 2021, Racing League Romania a făcut tranziția către următoarea generație de simulatoare, păstrându-și totodată poziția unică pe care o are în peisajul comunităților de sim racing. Continuarea parteneriatelor existente și stabilirea unor legături noi sunt piloni centrali în construirea unei experiențe unice pentru participanți.
Racing League Romania rămâne o ligă de sim racing în care oricine se poate înscrie, gratuit, și se poate bucura de premii fantastice precum experiențe de pilotaj, componente hardware, merchandising de la brand-uri cunoscute sau alte surprize. Singura condiție pentru a primi premii în RLR este legată de ”nota 10 la purtare”: suspendarea de etapă (pe orice temei, sportiv sau disciplinar) este incompatibilă cu valoarea adăugată de partenerii ligii prin fondul de premiere.
RLR este parte a ecosistemului Simrace.ro, împreună cu comunitățile DRS, F1RO și RVDC, desfășurându-și activitatea conform normelor RoESF.
Scopul competiției
RLR Autoslalom se vrea a fi o renaștere a nivelului grassroots în motorsportul autohton: o competiție aflată la baza piramidei, în care concurenții trebuie să dea tot ce au mai bun pentru a obține victoria la final de zi, demonstrând tranziția de succes de la virtual la real. Toți membrii RLR care doresc să participe sunt bineveniți, fie la categoriile Street cu mașini personale, fie la cele dedicate mașinilor de competiție.
Canalele oficiale de comunicare
Comunicarea între organizatori și participanți se va face pe server-ul de Discord Racing League Romania (https://discord.gg/zZznzc6PyD ).
Accesul la chat-uri
Pentru obținerea accesului la canalele dedicate competiției, participanții trebuie să se prezinte și să ceară accesul pe canalul text 👋sa-ma-prezint. Canalele de interes general în perspectiva competiției sunt următoarele:
- #autoslalom – toate anunțurile și comunicările oficiale din partea organizatorilor;
- ⚪press – aparițiile media și comunicatele de presă privind competiția;
- ⚪decizii-comisie – deciziile comisiei privind incidentele de cursă.
Prin înregistrare, vă dați acordul pentru ca toate imaginile și clipurile partajate pe canalul de Discord RLR să poată fi folosite de către organizatori pentru promovarea competiției, cu precizarea autorului.
FORMATUL COMPETIȚIEI
Competiția de autoslalom va programa 2 manșe. Cel mai bun timp stabilit într-una dintre manșele de concurs va fi cel luat în considerare în ierarhia finală.
Program
Prima competiție de autoslalom va avea loc pe 6 august 2023, fiind o sărbătoare a sportivității și a abilităților de îndemânare auto a membrilor RLR.
| Ora | Grupe | Sesiune | Durata |
| 8:30 | A, B, S, R | Briefing | 20’ |
| 9:00 | A | Cursa-suport: alergare | 1 tur full track |
| 9:30 | B | Cursa-suport: biciclete | 2 tururi full track |
| 10:30 | S, R | Antrenamente (2 intrări) | 120’ |
| 12:30 | – | Pauză de prânz | 30’ |
| 13:00 | S | Calificări | 60’ |
| 14:00 | R | Calificări | 30’ |
| 14:30 | S, R | Manșa 1 | 90’ |
| 16:00 | S, R | Manșa 2 | 90’ |
| 17:30 | A, B, S, R | Festivitate de premiere | 30’ |
Programul poate suferi modificări în funcție de oportunitățile de televizare, de constrângerile logistice sau de alte considerente comunicate de organizatori.
Traseu
Configurația de autoslalom include o treime din turul de circuit, cu o serie de șicane adiționale, menite să crească nivelul de tehnicitate și să scadă viteza medie a competiției. Amplasarea precisă a șicanelor nu va fi comunicată în avans, o astfel de probă având o componentă importantă de adaptare la traseul nou, motiv pentru care și numărul de parcurgeri în antrenamente este limitat și egal pentru toți participanții.
Tur de referință (Logan Cup): https://www.youtube.com/watch?v=7ZhOsuUzR6Q
Tur de referință (BMW 325 Cup): https://www.youtube.com/watch?v=9-Bb87NczJs
Participarea la etapă
Toți participanții sunt obligați să se prezinte la briefing-ul care se ține în ziua cursei, acolo unde comisarii vor detalia regulile particulare circuitului și ale desfășurării competiției.
Odată înscris, fiecare concurent are drepturi și șanse egale pentru restul competiției.
Prin trimiterea înscrierii online pe platforma go.simrace.ro, pilotul și toți membrii echipei sale sunt de acord cu prevederile prezentului regulament și nu pot invoca necunoașterea acestuia, și nici faptul că nu le-a fost adus la cunoștință în întregul lui sau parțial. De asemenea, orice interpretare a prezentelor reglementări de către cei menționați, alta decât cea oficială a RLR, nu va fi luată în considerare.
Documentele necesare la validarea înscrierii:
- Procesul finalizat de înscriere online pe go.simrace.ro;
- Dovada achitării taxei de înscriere;
- Documentul din care rezultă acordarea dreptului de utilizare a automobilului în competiție, din partea proprietarului, către pilot;
- Asigurarea RCA, cu condiția ca participantul să-și asume în scris că preia orice fel de răspundere civilă pentru eventuale pagube provocate terților pe parcursul competiției, neacoperite de polița RCA pe care o deține.
Numărul maxim de înscrieri este de 50. Cuantumul taxei de înscriere este de 100€ în cazul în care sunt cel puțin 31 de înscriși, 150€ dacă sunt între 20 și 30 și 0 dacă sunt sub 19, caz în care competiția este anulată.
REGULAMENT TEHNIC
Verificări tehnice
- Orice automobil înscris în concurs trebuie prezentat de către pilot sau de persoana care îl reprezintă, la verificarea tehnică. Întârzierea la verificarea tehnică poate constitui baza unei penalități aplicate de oficialii competiției, la sesizarea Comisarilor Tehnici.
- Orice automobil care se prezintă cu avarii, elemente de caroserie lipsă, geamuri laterale, parbriz sau lunetă sparte, ori parbriz fisurat în zona de vizibilitate a pilotului, nu va fi acceptat la start. De asemenea, Comisarii Tehnici pot sesiza CCS și directorul cursei în legătură cu orice automobil care pe timpul desfășurării competiției a devenit nesigur sau riscant pentru securitatea competiției.
- Toate automobilele trebuie să fie dotate cu stingător sau sistem de stingere a incendiului.
Siguranța concurenților
- Automobilele de competiție trebuie să fie complet golite de orice obiect neasigurat în compartimentul motor, habitaclu și portbagaj, ce ar putea deveni periculos prin deplasarea acestuia în timpul competiției;
- Deplasarea mașinilor de concurs, pe toată perioada desfășurării etapei respective se va face numai la indicația oficialilor și sub directa lor supraveghere;
- Fiecare pilot trebuie să poarte o cască conformă competițiilor auto sau moto de circuit, să fie corect menținut în scaun, atât prin modelul constructiv al scaunului cât și de centura de siguranță, să păstreze închis geamul sau cel mult întredeschis la circa 2 cm.
Note:
- Prezența unei cutii de viteze secvențiale, automate, tiptronice sau DSG la o mașină de categorie S1, S2 sau S3 atrage mutarea mașinii la categoria următoare în ordinea S1-S2-S3-SX;
- În cazul motoarelor supraalimentate de la categoriile S1, S2 sau S3, cilindreea nominală se va înmulți cu coeficientul de 1.7 (benzină), respectiv 1.5 (diesel), iar automobilul va trece la categoria corespunzătoare;
- La clasele S se pot folosi anvelope de stradă sau semislick cu omologare rutieră (DOT);
- Diferențialele autoblocante nu sunt autorizate decât la clasa R. Sistemele de control al tracțiunii pot fi decuplate;
- Pentru temperaturi ale mediului ambiant de peste 30 grade Celsius în momentul startului, oficialii vor interzice utilizarea anvelopelor de iarnă;
- Sunt permise centurile din dotarea de serie a automobilului sau alte centuri de siguranță în minim trei puncte, cu condiția să fie într-o stare perfectă. Acestea nu pot fi fixate de scaune sau de suporții acestora.
REGULAMENT SPORTIV
Regulamentul de față e scris pentru a puncta principiile de bază privind organizarea campionatului și conduita pe circuit. Deși nu aspirăm la o abordare punitivă, avem nevoie să respectăm și să ne ghidăm după aceleași reguli pentru o competiție cu șanse egale pentru toți participanții. Scopul acestei inițiative este relaxarea și crearea unei atmosfere competitive, dar prietenoase. Bunul simț și fair-play-ul fiecăruia rămân cele mai importante ingrediente pentru reușită.
Organizatorii își rezervă dreptul de a revizui regulamentul în linie cu experiența acumulată. Orice situație neprevăzută, va fi tratată (dacă va fi nevoie de arbitraj) de Comisia Sportivă.
Concursurile de Autoslalom se adresează atât posesorilor de automobile de competiție, cât și celor de serie, indiferent de tipul transmisiei.
Aplicarea regulamentului
A-1 RLR elaborează, aplică, interpretează sau modifică prezentul regulament. Orice încălcări ale acestor reglementări vor fi raportate Directorului Sportiv, care poate impune penalizări. Cazurile care nu sunt prevăzute în acest regulament vor fi soluționate de Comisarii Sportivi, singurii care au puterea de a decide pe timpul competiției.
A-2 Directorul Sportiv este însărcinat cu punerea în aplicare a acestor reglementări și a regulamentului particular în timpul derulării competiției.
A-3 Tot ce nu este autorizat în mod expres de aceste reguli, este interzis.
Generalități
G-1 Regulamentul prezent trebuie considerat de toți piloții înscriși, deoarece comportamentul pe circuit afectează nu doar distracția personală, dar și distracția celorlalți participanți la curse.
G-2 Concurenții sunt obligați să ia la cunoștință și să respecte indicațiile organizatorilor care pot fi prezentate pe canalele oficiale de comunicare, la briefing, prin regulamente particulare sau prin modificări aduse prezentului regulament.
Automobile admise
La această competiție pot lua startul doar automobile de serie (carosate), fiind interzis accesul pentru monoposturi, biposturi, tricicluri, cvadricicluri și vehicule ce prezintă un risc tehnic sau de securitate.
Se constituie următoarele clase:
Clasa S1 (nr. de concurs 1xx): automobile non-hibride cu cilindreea nominală până la 1600 cmc;
Clasa S2 (nr. de concurs 2xx): automobile non-hibride cu cilindreea nominală între 1601 și 2000 cmc;
Clasa S3 (nr. de concurs 3xx): automobile non-hibride cu cilindreea nominală de peste 2000 cmc;
Clasa SX (nr. de concurs 4xx): automobile hibride sau electrice;
Dacia Logan Cup (nr. de concurs 2-99) – conform fișei de omologare RES 2023;
BMW E90/E92 325i Cup (nr. de concurs 1-99) – conform fișei de omologare RES 2023;
Clasa R (nr. de concurs 2-99): automobile cu modificări destinate competițiilor sau care folosesc anvelope slick.
În cazul supraalimentării, cilindreea se înmulțește cu factorul 1.7 (benzină) sau 1.5 (diesel) pentru a da clasa corespunzătoare.
Note:
- Pe un automobil pot participa 1 sau 2 piloți;
- Un pilot poate participa pe 1 sau 2 automobile de categorii diferite;
- Vârsta minimă de participare este de 15 ani;
- Minorii și cei ce nu pot prezenta un permis valabil pentru categoria B pot concura doar la categoriile S1 și Logan Cup;
- Efectuarea unei manșe de antrenament cronometrat sau de competiție cu numărul de concurs al altui competitor se sancționează cu excluderea din competiție a ambilor piloți;
- Nu este permisă prezența pasagerilor în timpul competiției.
Este permisă publicitatea pe automobilele participante la competiție, cu condiția să fie autorizate de legile naționale și de reglementările RLR (să nu fie în conflict cu partenerii ligii), să nu fie ofensatoare, să nu fie de natură politică sau religioasă, să nu se suprapună cu spațiile rezervate identificării automobilului sau echipajelor din concurs și să nu obtureze vizibilitatea pilotului. Concurentul care refuză publicitatea organizatorului este obligat să achite dublul taxei de participare.
Oficialii pot solicita în orice moment documente (contracte de publicitate, sponsorizare, etc.) pentru publicitatea afișată de concurenți pe automobile sau în paddock ori în zonele adiacente competiției, cu deosebire în cazul conflictului de interese, dar fără clauzele confidențiale, valoarea contractului, etc. În cazul în care pentru publicitatea de mai sus nu există contract, organizatorii sau oficialii pot dispune îndepărtarea acesteia de pe automobile sau de la locul afișării.
Taxele de înscriere se vor returna integral în cazul anulării competiției.
Desfășurarea competiției
În antrenamentele libere, fiecare pilot are dreptul de a parcurge traseul de maximum două ori, chiar dacă este înscris cu două mașini la categorii diferite.
Ordinea de start în competiție se dă în funcție de timpul obținut la antrenamentele cronometrate, în ordinea inversă, primul luând startul sportivul care are cel mai slab timp obținut în antrenamentul cronometrat.
Pentru competiție se vor efectua două manșe. Pentru clasament se va lua în calcul cel mai bun timp obținut în una din cele două manșe. Nu este obligatorie parcurgerea ambelor manșe.
Pilotul care nu a reușit sa ia startul la semnalul de start are dreptul să întârzie pe linia de start, respectiv să încerce să pună automobilul în mișcare, maximum 20 de secunde, după care este exclus din manșa respectivă.
Penalizări
- jalon deplasat (fără să fie doborât): 3 secunde;
- jalon doborât: 5 secunde;
- depășirea limitei de asfalt a circuitului: 5 secunde;
- depășirea limitei de asfalt a circuitului în mod repetat: excludere din concurs.
Responsabilități
R-1 Este responsabilitatea tuturor participanților de a se informa și familiariza cu regulile descrise în aceste rânduri. Nerespectarea lor din necunoaștere nu absolvă pe nimeni de vina greșelii.
R-2 Orice pilot care participă în competiție are datoria de a rămâne informat în legătură cu procedurile specifice fiecărei curse. Cade în obligația concurentului de a se prezenta la Briefing înainte de fiecare eveniment și de a respecta indicațiile și recomandările organizatorilor.
Conduita
C-1 Toți participanții se angajează să afișeze o conduită care se reflectă pozitiv asupra organizatorilor, partenerilor, canalelor media și altor concurenți ori participanți în competiție. Asta presupune că în orice comunicare publică referitoare la RLR și acțiunile concurenților în ligă să nu se producă alte asocieri comerciale.
C-2 Nu este permisă nicio formă de trișare sau obținerea unui avantaj prin metode nedrepte.
C-3 Concurenții nu trebuie să ofere sau să accepte orice dar, beneficiu sau bun material către/din partea oricui pentru servicii și/sau acțiuni care privesc competiția.
C-4 Participanții se obligă să afișeze un comportament respectuos față de organizatori, sponsori, parteneri sau alți concurenți. Participanților le este interzis să folosească gesturi sau limbaj obscene, comentarii ofensatoare, precum:
- Discursuri instigatoare sau comportament discriminatoriu;
- Agresiuni verbale sau fizice – abuzul organizatorilor, partenerilor sau al concurenților nu va fi tolerat;
- Hărțuire de orice natură – hărțuirea este definită ca repetarea sistematică a acțiunilor ostile, pe o perioadă mai lungă de timp, cu intenția de a izola, ostraciza și/sau afecta demnitatea unei persoane;
- Cuvinte, fraze sau gesturi discriminatorii; ofensele pentru demnitatea sau integritatea unei persoane, a unui grup de oameni, unei echipe, unui brand, sponsor sau nație prin cuvinte discriminatorii sau provocatoare pe baza rasei, etnicității, naționalității, originii sociale, gen, limbă, religie sau opinii politice sau de altă natură, stare financiară, orientare sexuală sau orice alt motiv nu vor fi tolerate;
- Trolling – orice participant care postează mesaje inflamatoare sau off-topic într-o comunitate online, precum forumuri, chat-uri sau blog-uri, cu principala intenție de a provoca un răspuns emoțional al cititorilor sau de a interfera cu discuția on-topic, poate fi penalizat și/sau descalificat. Decizia va fi luată strict la discreția organizatorilor.
C-5 Concurenții sau participanții care postează mesaje negative, perturbatoare și dăunătoare pe canale de social media, inclusiv instigarea unor reacții emoționale prin reacts pe Facebook, Discord, etc., privind organizatorii, competiția, simulatorul, sau partenerii competiției pot fi descalificați din competiție prin decizia organizatorilor.
C-6 Instigarea altor piloți la abandonarea ori sabotarea competiției este interzisă. Orice concurent care recurge la asemenea acțiuni va fi exclus din comunitatea RLR.
C-7 Limbajul ofensiv, abuzul sau discriminarea celorlalți piloți nu sunt tolerate. Acestea nu sunt permise nici pe canale de comunicare publice, nici în privat. Încălcarea acestui principiu fundamental al comunității poate duce la suspendari de etape sau descalificarea din toate competițiile. Pe scurt, cea mai importantă regulă: fără atac la persoană!
C-8 Concurenților le este interzis să inițieze contacte cu partenerii ligii în nume propriu sau în beneficiu personal. Există atât de multe entități ce pot fi atrase către sim racing, încât practica neloială de a viza conexiunile deja create (de care întreaga comunitate beneficiază direct sau indirect) este considerată o practică deosebit de gravă. În mod similar, este descurajată practica unor propuneri de parteneriat cu foști parteneri ai ligii, deoarece aceștia se pot afla într-un conflict de interese cu cei actuali.
Steagurile de cursă
S-1 Steagul Verde semnalează startul cursei sau reluarea ei după o perioadă de neutralizare. Piloții au dreptul să se întreacă și să depășească;
S-2 Steagul Galben semnalează prezența unui pericol în sectorul de circuit care urmează (a avut loc un incident, există o mașină oprită pe circuit sau în preajma lui, etc.). Pilotul care primește semnalul cu steag galben este obligat să adopte o conduită preventivă și să evite pericolul de pe circuit. În caz de nevoie, este recomandată reducerea vitezei sau chiar imobilizarea mașinii;
S-3 Steagul Albastru semnalează că o mașină mai rapidă se apropie din spate. Pilotul care primește semnalul cu steag albastru are obligația de a facilita depășirea, în condiții de siguranță și previzibile. Mașinii lente, care urmează a fi întrecută, nu îi este permis să se lupte pentru poziție cu mașina rapidă;
Responsabilitatea depășirii curate revine pilotului din spate (mașina rapidă), dar cel depășit trebuie să o permită. Nu recomandăm schimbarea trasei sau frânatul neobișnuit; cea mai bună metodă de a facilita depășirea este să ridici din gaz pe linia dreaptă;
S-4 Steagul Negru semnalează descalificarea mașinii din cursă. Pilotul are obligația să se întoarcă cu mașina la boxe și să nu mai revină în cursă;
S-5 Steagul Negru cu Cerc Portocaliu semnalează probleme de ordin mecanic la mașină (faruri stinse pe timp de noapte, defecte la direcție). Pilotul are obligația de a le rezolva în timp util, altfel poate fi penalizat sau chiar descalificat;
S-6 Steagul Roșu semnalează imposibilitatea desfășurării cursei, toate mașinile sunt obligate să se întoarcă la boxe și să aștepte instrucțiunile organizatorilor;
S-7 Steagul în carouri semnalează sfârșitul sesiunii, toți piloții trebuie să se retragă pe linia boxelor după efectuarea unui in-lap;
Comportament pe circuit
CC-1 Piloții nu au dreptul de a forța alte mașini să părăsească circuitul, în nicio circumstanță.
CC-2 Mașinile care nu acordă spațiul necesar vor risca să fie avertizate sau penalizate.
CC-3 Pilotul urmăritor are responsabilitatea de a evita contactul cu mașina din față. Pilotul din față nu trebuie să fie nevoit să recurgă la o manevră de evitare. Dacă orice altă măsură eșuează (frânarea, alegerea unei trase exterioare, etc), mașina din spate poate fi penalizată.
CC-4 Mașinile aflate la viteză de cursă au întotdeauna prioritate față de mașinile lente, indiferent de motivul pentru care sunt lente: defecțiuni grave, revenirea pe circuit după un incident ori după pierderea controlului, combustibil insuficient, probleme tehnice.
CC-5 Piloții trebuie să respecte limitele circuitului. Dacă o mașină își creează un avantaj de durată prin nerespectarea limitelor circuitului se pot acorda penalizări suplimentare.
CC-6 Revenirea pe circuit în urma unui incident ori a pierderii controlului mașinii trebuie să fie efectuată în siguranță, fără a perturba evoluția altor mașini, indiferent de motivul pentru care mașina a părăsit circuitul. Nerespectarea acestei reguli poate atrage un avertisment sau o penalizare, în funcție de gravitate.
Penalizări și contestații
PN-1 Competiția va fi jurizată în timp real de o echipă de comisari.
PN-2 Orice incident poate fi raportat la direcția de cursă, până la trecerea a 15 minute după finalul cursei.
- Incidentele vor fi analizate cât de rapid posibil;
- Deciziile vor fi comunicate pe canalul oficial și vor fi aplicate înaintea oficializării rezultatelor;
- Toate contestațiile și deciziile vor fi salvate într-un spreadsheet și vor fi publicate după cursă;
- Comisarii pot refuza orice contestație care nu respectă formatul impus și/sau nu este completă ori justificată;
PN-3 Deciziile comisarilor sunt judecăți de fapt și nu pot fi contestate sub nicio circumstanță.
PN-4 Comisarii pot adapta penalizările de la caz la caz, în funcție de gravitate, consecințe și context.
PN-5 În cazul în care încadrarea într-una dintre situațiile de mai sus nu este clară, tipul de penalizare nu este considerat adecvat sau există circumstanțe agravante aduse în vederea organizatorilor, comisia poate acorda și alte penalizări, după cum consideră necesar, în funcție de incidentul provocat. Se aplică și pentru sesiunile de antrenament și calificări;
PN-6 Nerespectarea oricărei obligații, reguli sau indicații din prezentul regulament, regulamentul particular al cursei sau comunicată de organizatori în prealabil pe canalele oficiale de comunicare (Discord, briefing) poate fi penalizată; tipul de penalizare va fi stabilit de către organizator;
PN-7 Gesturile nesportive (exemplu non-limitativ: oprirea nejustificată pe circuit în timpul cursei) se vor finaliza cu excluderea din competiție.
Revizii de Regulament
V. 1.0 – 01/07/2023
