Your resource for the Romanian sim racing scene

Titlul Racing League Romania powered by BMW se joacă duminică, în finala de la Brands Hatch

Lupta pentru titlul la piloți în sezonul al cincilea va fi tranșată în marea finală de la Brands Hatch, unde unul din cei doi componenți ai echipei Apex Hunters Red – Andrei Bechir sau Cristian Berindea va fi încoronat campion.

Cel mai mare campionat de sim racing din țară ajunge la finalul celei mai intense campanii dintr-un deceniu de existență. Finala sezonului al cincilea din Racing League Romania powered by BMW se va disputa duminică, 17 mai de la 20:25 pe traseul britanic de la Brands Hatch.

După luptele de la Kyalami campionatul intră în ultima rundă, unde primele șase poziții din ierarhia piloților încă sunt indecise. S-au format astfel două grupuri: Bechir și Berindea în bătălia pentru titlu și Dumitrescu, Nicolae, Cascatău și Moisescu într-un cvartet ce se duelează pentru poziția a treia pe podium. O situație asemănătoare este și în Top 10, unde numai 11 puncte separă ocupanții pozițiilor opt (Bogdan Mutu) și zece (Robert Prepeliță).

Comisarii sportivi au continuat să aplice decizii ferme în urma incidentelor de la Kyalami, ajungându-se la un nou record de suspendări. Astfel, Alexandru Damian, Bogdan Ariciu, Alex Mirea și Bogdan Moldovan nu vor avea dreptul să participe la finala din acest weekend. Cu toate acestea, luptele în top trei au fost vădit curate, Andrei Bechir fiind singurul care a primit o atenționare pentru un contact soldat fără incidente după o depășire spectaculoasă în a doua manșă. Acesta își păstrează însă victoria, crucială pentru a ține în viață șansele sale la titlu.

M3 E30 în Marea Britanie

Capitol amplu al istoriei primului M3, competițiile britanice au reprezentat scena pentru numeroase succese. Frank Sytner a devenit dealer BMW în Nottingham la finele anilor ’60 și a fost primul importator al mărcii Alpina în Regatul Unit. După o scurtă perioadă în cursele de monoposturi, el a trecut la turisme și a rulat cu echipa proprie timp de trei sezoane în campionatul britanic de specialitate (BTCC) la comenzile modelului E24 635 CSi. Avid de performanță, Sytner a realizat că o structură mai experimentată precum Prodrive i-ar oferi mai mari șanse, așa că și-a sacrificat propria grupare și a acceptat acordul dintre uzina BMW și renumita echipă, rămânând ca pilot în noua operațiune. Victorie de la primul start în clasa B la Silverstone, apoi încă două succese la Donington – semne bune pentru 1988, un an în care a dominat categoria cu 11 victorii din 12 starturi și a devenit campion la general în BTCC. În sezonul următor au apărut și alte modele M3 E30, James Weaver dovedindu-se mai rapid, însă Sytner a răspuns și a revenit în 1990 în fruntea clasei B. Alte nume importante care au rulat la bordul acestui model în campionatul britanic sunt campionii Will Hoy și Matt Neal, dar și Roland Ratzenberger, Jimmy McRae sau David Leslie.

Povestea s-a încheiat abrupt cu o schimbare de regulament în BTCC la finele lui 1992, BMW alegând să se retragă. Consecința directă a nevoii ca Prodrive să continue în sfera curselor a fost reprezentată de un acord cu Subaru în mondialul de raliuri, asociere ce avea să devină legendară. Pe circuitele din Albion, piloții au continuat să câștige cu modele private BMW în era Super Touring, apoi în 2007 West Surrey Racing a cumpărat fostele mașini ale uzinei din WTCC și Colin Turkington a triumfat în ierarhia independenților timp de trei ani la rând. WSR a revenit în 2013 în BTCC, construind modelele 125i M Sport special pentru această serie, iar Rob Collard și Andy Priaulx au reușit să câștige numeroase curse. Cel mai de succes a fost același Colin Turkington, campion în 2014 și 2018. Anul trecut, noul Seria 3 și-a început cariera pe circuit tot grație tehnicienilor WSR, care au realizat în timp-record o mașină câștigătoare: Turkington a bifat 5 victorii și astfel și-a apărat titlul în fața coechipierului Andrew Jordan, care a câștigat 6 curse. Operațiunea va continua în sezonul 2020.

Designul folosit de către echipa de uzină BMW în stagiunea 1991 din BTCC reprezintă punctul de plecare pentru cromatica specială ce va fi folosită de către piloții Histria eSports Team, Mihai Neg și Mihnea Hiru, în etapa finală a Racing League Romania. Despărțirea de o mașină de succes este un moment dificil la final de campanie pentru orice pilot, iar protagoniștii din Racing League Romania au trecut de borna celor 10.000 de kilometri virtuali parcurși la comenzile mașinii alese în sezonul al cincilea. Brands Hatch este un loc cum nu se poate mai potrivit pentru finalul acestei povești – gazdă tradițională a finalei BTCC și loc de disputare a 12 Mari Premii de Formula 1.

Premii pentru învingători

Victoriile de la Kyalami vor fi răsplătite de către PC Coolers, Motul și Crama Histria – parteneri ai Racing League Romania powered by BMW. Câștigătorii de manșă vor primi un scaun de gaming Playseat Challenge, respectiv o carcasă PC Aqirys. Motul va oferi vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising învingătorilor de curse, iar Crama Histria va recompensa ocupanții podiumurilor din fiecare manșă cu gusturile alese ale vinurilor dobrogene.

Un nou logo pentru comunitate și campionat

Începând cu finala de la Brands Hatch, Racing League Romania va avea un nou logo, campionatul făcând astfel trecerea spre o identitate vizuală mai modernă. Ales de către echipa de organizare într-un concurs deschis, organizat pe forum, noua siglă RLR a fost creată de Lucian Buzoianu de la designme.ro – companie ce se ocupă cu design web, grafic sau de logo-uri.

Program și informații

Marea finală din sezonul al cincilea al Racing League Romania powered by BMW va avea loc pe 17 mai pe traseul britanic de la Brands Hatch și va fi difuzată în direct pe pagina de Facebook BMW România de la 20:25.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

Reluarea etapei a noua, de pe Kyalami Grand Prix Circuit, poate fi revăzută aici: bit.ly/RLR_S5_Etapa9.

Al șaselea episod al podcastului RLR este disponibil aici:  bit.ly/RLR_Podcast_E6

Noul sezon din RLR powered by BMW poate fi urmărit integral în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România și pe canalul de YouTube Racing League Romania.

Programul etapelor (în direct):

20:25 Începutul transmisiunii5 minute
20:30 Calificări10 minute
20:40 Pauză5 minute
20:45 Manșa 130 minute
21:15 Pauză5 minute
21:20 Manșa 2 (grilă inversată pentru top 10)30 minute

 Calendarul competițional:

Finala17 maiBrands Hatch GP

Clasament Piloți

  1. Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 280p
  2. Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 259p
  3. Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 176p
  4. Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 174p
  5. Alex Cascatău (West Competition Racing) – 164p
  6. Cristian Moisescu – 156p
  7. Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 120p
  8. Bogdan Mutu – 103p
  9. Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 100p
  10. Robert Prepeliță – 92p

Clasament echipe

  1. Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 507p
  2. West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 323p
  3. East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 180p
  4. Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 142p
  5. WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 137p 

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport

Înscrierile și regulamentul complet pentru Racing League Romania powered by BMW se fac pe forum, unde se găsesc și mai multe informații: bit.ly/Forum_RLR.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania