De la începutul anului, sim racerii au putut concura în cursele de pe platforma iRacing cu modelul de dezvoltare al noului BMW M4 GT3. Acum, platforma de simulare a lansat o actualizare a maşinii cu cel mai recent design BMW M Motorsport. Această versiune a BMW M4 GT3 se apropie foarte mult de manevrabilitatea maşinii reale care urmează să debuteze în curse sâmbăta viitoare. Acesta este rezultatul unei colaborări foarte strânse şi intense între pilotul oficial BMW Bruno Spengler (Canada) şi dezvoltatorii iRacing de-a lungul dezvoltării suplimentare din ultimele luni.
La aproximativ şase luni după ce varianta virtuală BMW M4 GT3 a debutat pe iRacing urmează să fie lansată o evoluţie a maşinii. Spengler a lucrat la acest lucru în colaborare cu Chris Lerch (SUA), inginerul-şef de dinamică a vehiculului pentru platforma de simulare şi pilot de teste intern iRacing. Echipa s-a concentrat în primul rând pe activitatea la fizica de condus, şasiu şi optimizări în anumite zone aerodinamice. “Obiectivul a fost de a face manevrabilitatea cât mai asemănătoare cu cea a maşinii reale”, a explicat Spengler.
Pilotul oficial BMW a fost punctul de contact perfect pentru acest lucru, deoarece el însuşi a testat deja BMW M4 GT3 din lumea reală şi, de asemenea, este un sim racer cu experienţă, care a obţinut deja nenumărate victorii şi titluri pe iRacing. “Contribuţia lui Bruno a fost de nepreţuit pentru acest proiect”, a spus Lerch. “Testele sale şi feedback-ul său au avansat dezvoltarea de la început până la sfârşit. Îi suntem extrem de recunoscători pentru contribuţia sa.”
Baza dezvoltării suplimentare a versiunii virtuale BMW M4 GT3 în ultimele luni a fost în primul rând experienţa de pilotaj subiectivă a lui Spengler. Dezvoltatorii iRacing au folosit datele complete despre automobil pe care le-au primit de la BMW M Motorsport anul trecut pentru a converti feedback-ul foarte detaliat al lui Spengler în cifre reale pentru upgrade. Acesta este modul în care echipa a trecut de la o versiune a BMW M4 GT3 la următoarea, până când a fost cât mai realistă posibil din perspectiva lui Spengler. Pilotul de teste iRacing a primit misiunea de a-şi colecta impresiile, care ajută la clasificarea corectă a maşinii în echilibrul de performanţă, care este crucial pentru cursele GT3. Iar Lerch a contribuit la perspectiva unui sim racer de hobby, deoarece obiectivul este ca BMW M4 GT3 să fie foarte manevrabil şi la acel nivel.
“A fost o provocare extraordinară care astfel a reunit sim racingul şi cursele din lumea reală”, a rezumat Spengler. “Colaborarea cu iRacing a fost fantastică şi foarte distractivă. Din perspectiva mea, versiunea virtuală BMW M4 GT3 seamănă acum cu modelul real. Sunt încântat să aud ce au de spus sim racerii.”
Sâmbăta viitoare, BMW M4 GT3 din lumea reală urmează să debuteze în curse în noul design BMW M Motorsport odată cu următoarea etapă din Nürburgring Endurance Series. Acelaşi design este acum disponibil pentru toţi sim racerii de pe iRacing.
Mai multe pe această temă
România, în fruntea ierarhiei europene din BMW M Power Tour
Dragoș Simion și Victor Nicolae, în lupta pentru titlul competiției oficiale BMW M Power Tour
Piloții români au început campania BMW M Power Tour