Prima etapă a sezonului s-a arătat pe atât de animată pe cât o dădeau cifrele din precalificări. Cu o singură absență (ne)motivată pentru Andrei Penghis, nu mai puțin de 31 de mașini s-au așezat pe grila de start de pe Watkins Glen.
Dacă ar fi să începem cu elefantul din cameră (n.b. sufrageria sa), trebuie să vorbim de David Bozga, cel care a avut o etapă sub așteptări pentru faima care îl preceda înaintea startului. Necazurile au început chiar din turul de formare, când David s-a răsucit încercând să aducă pneurile în temperatură. Astfel, în loc să plece de pe locul 2, cel care i se cuvenea în urma calificărilor, a început cursa pe poziția a opta, fiind nevoit să-și asume riscuri pentru a recupera terenul pierdut. Profitând de bătălia dintre Clima și Șuțeanu pentru poziția secundă care a compactat plutonul fruntaș, David a avansat în numai două tururi până pe poziția a patra. În turul al treilea a comis însă o nouă eroare pentru care a primit o penalizare de 25 de secunde post cursă: încercând să se apere de atacul lui Dracea pe linia dreaptă, a efectuat o schimbare târzie de trasă, proiectând mașina cu #40 în parapet.
David a rămas pe pistă și i-a depășit pe rând pe Clima și Șuțeanu, forțând fără succes pentru a reduce distanța față de liderul Moldovan. În plus, pentru că a depășit numărul de 19 de puncte de incident permise, a fost obligat automat și la un drive-through, terminând în final cursa de sprint pe locul 6.
În cursa principală, în al treilea viraj al turului 1, Bozga a încercat să treacă rapid de Cristian Știrbu, dar pneurile încă reci l-au trădat și s-a răsucit. A urmat apoi o cursă de recuperare până pe poziția a șasea, cursă de-a lungul căreia a avut parte, din nou, și de un drive through.
De partea cealaltă a monedei am asistat la o etapă perfectă pentru Bogdan Moldovan, cel care pilotează în acest sezon pentru Zecarul eSports. Cu cel mai bun timp în sesiunea de calificări, “Bobo” a confirmat și în curse, unde s-a impus fără greșeală și la o distanță considerabilă de adversari, atât în Sprint cât și în Main Race.
Chiar dacă nu l-a putut amenință pe fostul coechipier Moldovan, Mihai Șuțeanu a avut o etapă solidă. Cu două locuri secunde, a cules puncte prețioase pentru el și pentru echipa sa, Walk Racing.
Fară certitudini înainte de start, dar cu speranță imediat după, Claudiu Clima a terminat prima cursă pe podium. În cursa principală însă, o micro-decizie greșită l-a făcut să depășească o mașină mai lentă înainte de linia de start, fapt ce i-a atras automat o penalizare de tip Stop&Go. S-a regăsit așadar departe (pe 21) în turul al treilea al cursei de o oră, însă a reușit să-și croiască drum prin pluton și să termine pe locul 4.
Florin Mergea, și-a pus în uz mentalitatea de sportiv de performanta și în ciuda unui front pack valoros, și-a păstrat calmul și ritmul, greșind foarte puțin și terminând pe locul 4 în sprint, respectiv 3 în cursa principală. Adună așadar suficiente puncte pentru a se clasa pe podium în clasamentul general la final de etapă.
Topul 5 a fost completat în cursa de sprint de către Vlad Răducanu pentru Viezure Motorsport, și în cursa principala de către Alex Dămian pentru ROED eSports. Revenind la clasamente, la clasa AM conduce Vlad Răducanu, iar la clasa Rookie nou-venitul Alex Oda, după o primă prestație foarte bună.
Pentru cea de-a doua etapă a campionatului călătorim virtual în statul american Wisconsin pe circuitul Road America, un circuit fascinant pe care se aleargă în majoritatea seriilor americane. Cu o lungime de 6.5 km și numărând 14 viraje, Road America este unul dintre puținele circuite care nu au suferit modificări majore de configurație de la darea în folosință în anii ‘50.
Unanim recunoscut ca unul dintre cele mai spectaculoase circuite americane, specialiștii spun că Road America ar fi putut putut găzdui chiar și curse de Formula 1, dar amplasamentul în zona centrală a Statelor Unite și distanța mare față de ambele zone de coastă au făcut această variantă neprofitabilă pentru organizatorii Marelui Circ.
Cu sau fără F1, Road America rămâne un circuit de viteză, un circuit care oferă piloților numeroase ocazii de a-și ataca adversarii, ca de exemplu finalul liniei drepte de start/sosire, virajul 5 sau virajul 12 supranumit “Canada”.
Decorul este pregătit. Deși ne aflăm abia la începutul sezonului, nu putem sa nu articulăm întrebarea care plutește în paddock: vor lua sau nu măsuri pretendenții la titlu pentru a îi pune probleme serioase lui Bogdan Moldovan? Răspunsul îl aflăm duminică seara, pe Road America, unde fanii curselor virtuale nu-și doresc altceva decat o etapă cu dueluri încinse!
Mai multe pe această temă
România, în fruntea ierarhiei europene din BMW M Power Tour
Dragoș Simion și Victor Nicolae, în lupta pentru titlul competiției oficiale BMW M Power Tour
Piloții români au început campania BMW M Power Tour