Iubit de mulți, dar cum am aflat recent, și detestat în rare ocazii, Road America a livrat acțiunea pe care a promis-o. Etapa a doua a marcat absența lui David Bozga, pilotul care a avut ritm să-i pună probleme lui Bogdan Moldovan în prima etapă, dar nu și inspirația. Locul lăsat gol pe grilă s-a umplut însă rapid, nu cu unul ci chiar cu doi noi piloți foarte rapizi, Gafencu și Eduard (Intellectual Property).
Eduard și-a făcut simțită prezența încă din calificări, când a plasat mașina pe poziția a 2-a, la 3 zecimi de lider, același Bogdan Moldovan. Clima a completat podiumul după cele 10 minute regulamentare. Însă timpii în plutonul fruntaș au continuat să rămână foarte apropiați, primele 10 mașini fiind diferențiate de numai o secundă la finalul sesiunii. O sabie cu două tăișuri ar spune unii pentru că timpi apropiați înseamnă acțiune pentru spectatori, dar în același timp încrâncenare pentru piloți. Încrâncenare care adesea se traduce simplu: trouble în T1.
Am văzut așadar 3 incidente separate care au trimis pe plajă 6 mașini. Dacă pentru o parte din cei implicați a fost doar o altă zi la volan, printre ei s-a aflat și Roberte Eduard, în urma unui duel three-wide cu Șuțeanu și Gafencu. A urmat o cursă de recuperare pentru Roberte, acesta terminând în cele din urmă cursa de sprint pe poziția 12.
Clima nu s-a putut menține de la bun început în plasa liderului Moldovan, dar a avut un ritm bun, terminând cursa de sprint pe 2, urmat îndeaproape de Șuțeanu pentru P3. Au urmat Gafencu, Drăcea și Mergea. Dracea ar fi putut termina cursa pe podium, dar a pierdut timp prețios după un spin. Comisia a avut însă de lucru și post-cursă Șuțeanu a primit o penalizare pentru contactul cu Roberte din turul 1, ceea ce a retrogradat mașină Walk Racing pe poziția 9.
Pentru Clima cursa principală s-a terminat practic în turul 2, alegându-se cu mașina puternic avariată în urma unui contact cu Răducanu, ce tocmai se răsucise în virajul Canada. Clima a pierdut un tur până a ajuns la standuri pentru reparații și nu a mai reușit să ajungă pe o poziție care să-i aducă puncte.
Moldovan și-a continuat hegemonia câștigând cea de-a patra cursă din 4 posibile. Dracea a arătat un ritm foarte bun și mai ales o strategie… drăcească. S-a impus în fața lui Șuțeanu în duelul pentru a doua treaptă a podiumului, tocmai prin depășirea efectuată pe ceas, în urma intrărilor la boxe. Mergea și-a arătat încă o dată constanța imperturbabilă, iar Gafencu l-a urmat completând astfel topul 5.
Astfel, după ce-a de-a doua etapă, Bogdan Moldovan conduce în clasamentul general cu un avans confortabil, urmat în ordine de Mihai Șuțeanu, Florin Mergea, Claudiu Clima și Ciprian Broscaru. La clasa AM, avem o bătălie încinsă între Vlad Răducanu, Cristian Știrbu și Richard Gafencu, iar la clasa Rookie podiumul este astăzi compus din Alex Oda, Marius Muntean și Adrian Stavian.
Suntem însă abia la a treia etapă, deci mai e timp suficient să vedem nume noi atacând liderii temporari. În clasamentul pe echipe conduc Zecarul eSports, urmați de Remote Marketing Racing și Walk Racing eSports și, dată fiind componența fiecărui duet, pare că vă fi greu să vedem un alt echipaj amenințând componența podiumului. Pronosticul rămâne aici o luptă închisă pentru ordinea finală în Top3, și altă dispută separată pentru “Best of the rest” între celelalte echipe de pe grilă. Autorul acestor rânduri primește însă bucuros provocarea de a scrie mai târziu o corecție…
Preview Etapa 3 Silverstone
Pentru ce-a de-a treia etapă a campionatului nostru călătorim virtual pe circuitul Silverstone, leagănul motorsportului britanic, gazdă a zeci de grand prix-uri de-a lungul timpului, dar și a curselor din Campionatul Mondial de Anduranță, GT World Challenge și Moto GP. Alergăm pe configurația definitivată în anul 2011.
Calificările vor juca un rol chiar mai important decât pe alte circuite, deoarece este dificil să efectuezi depășiri pe Silverstone cu Dallara P217 din cauza efectului de “aer murdar” pe care îl resimte mașina din spate. Cum prototipurile de LMP2 nu sunt dotate cu sistem DRS, vom avea probabil parte de dueluri old school, cu rezultate imprevizibile, în special în cursa principală, datorită inversării topului 10 din cursa de sprint.
Primele teste au arătat că acesta este unul din traseele pe care este foarte ușor să acumulezi puncte de penalizare depășind limitele circutului. Rămâne așadar de văzut cine va reuși să termine cursa fără o nedorită penalizare drive-through, sau chiar mai rău, o descalificare.
Nu putem încheia fară să marcăm și intrarea în competiție (temporară sau nu, rămâne de văzut) a lui Cristian Berindea, unul din piloții cu pedigree în RLR, și care va reprezenta gruparea nou-înființată Alex Cascatău Digital Motorsport. Iar dacă tot mergem în Anglia, îi putem ura bun venit cu un tradițional “ Dă-le ceaiu’, Berry!”.
Mai multe pe această temă
România, în fruntea ierarhiei europene din BMW M Power Tour
Dragoș Simion și Victor Nicolae, în lupta pentru titlul competiției oficiale BMW M Power Tour
Piloții români au început campania BMW M Power Tour