Your resource for the Romanian sim racing scene

Bogdan Moldovan, de neoprit în arena prototipurilor de categorie LMP2

Silverstone găzduiește adesea curse incitante, iar etapa 3 din RLR iRacing Rogue Challenge nu a fost o excepție. Am avut dueluri spectaculoase, am avut incidentele și am avut penalizări.

Calificările nu au produs mari surprize: favoritul Bogdan Moldovan a obținut un nou pole position, fiind urmat pe grilă de Mihai Șuțeanu si Claudiu Clima.

Primul duel încins în cursa de sprint a avut loc la start între Clima și Șuțeanu, când Clima nu a putut să țină o trasă îndeajuns de strânsă în ultimul viraj, iar Șuțeanu a fost nevoit sa iasă în afara pistei, fapt ce i-a adus o penalizare automată de tip “slow down”. Post cursă Clima a primit o penalizare de 5 secunde, care s-a dovedit foarte costisitoare, retrogradându-l până pe poziția 4 pe grila finala a cursei. Bogdan Moldovan a câștigat cu un avans confortabil, urmat de Robert Eduard și Mihai Șuțeanu. A urmat tandemul Remote Marketing Racing format din Dan Dracea și Florin Mergea. Victor Nicolae si Cristian Berindea, ambii foști campioni în sezoane trecute din RLR, participă ocazional si in Rogue Challenge. Angajamentele în curs nu le permit însă o implicare totală, ceea ce se reflectă și în rezultatele obținute, ei clasându-se pe pozițiile 7, respectiv 15.

Așa cum era de așteptat – dat fiind ca top 10 se inversează – cursa principală a oferit o doză consistentă de dramatism. Astfel, chiar în primul tur am fost martori ai unui contact neînțeles intre Dracea și Mergea (co-echipieri in Remote Marketing Racing), ce s-a finalizat cu rasucirea ambilor. Tot în același tur, Clima și-a avariat LMP2-ul nereușind să evite mașina răsucită a lui Ciprian Broscaru. Pentru Clima a urmat un contact cu mașina lui Cristian Știrbu, soldat cu avarii suplimentare. Timpul petrecut la pitstop (incluzând timpul suplimentar pentru reparații) a fost suficient de lung incat sa îi permita lui Șuțeanu sa încheie cursa principala pe poziția a doua, deși a avut și el de servit o penalizare drive-through.

Un alt punct fierbinte al cursei principale a fost reprezentat de bătălia dintre Nicolae și Eduard. Cei doi s-au atins în turul 9 în virajul Brooklands, fapt ce a dus la răsucirea mașinii lui Eduard. Dând dovadă de mult fair play,  Nicolae a încetinit așteptându-l pe Eduard pentru a-i ceda poziția, în ciuda faptului că acest gest l-a costat câteva poziții suplimentare. 

Cursa principală a fost câștigată de imbatabilul Bogdan Moldovan, care ajunge astfel la un număr de 6 victorii din 6 posibile. Pe pozițiile 2 și 3 s-au clasat Șuțeanu și Clima, iar topul 5 a fost completat de Eduard și Dracea.

În clasament, Moldovan conduce cu un avans liniștitor, urmat de Șuțeanu și Clima. La categoria AM, lider este Vlad Răducanu și la categoria Rookies conduce Alex Oda.

Pentru etapa cu numărul 4 ne continuăm periplul pe circuite celebre si poposim pe Autodromo Nazionale di Monza, supranumit “Templul Vitezei”, circuit ce se regăsește în Formula 1, Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), Supercupa Porsche, campionate GT3 și multe altele.

Având în vedere configurația cu linii drepte lungi urmate de șicane strâmte și efectul de aspirație al prototipurilor LMP2, este o certitudine faptul că vom avea parte de dueluri savuroase și rezultate imprevizibile. Legendarul Monza sărbătorește în acest an centenarul, așa ca e prilej de sărbătoare și, sperăm noi, prilej de spectacol pentru oaspeții din tribunele virtuale. Andiamo!