Your resource for the Romanian sim racing scene

Andrei Bechir și Victor Taraș se impun în primul eveniment al intersezonului RLR

30 de piloți din Racing League Romania au retrăit senzația competiției la doar 10 zile după încheierea sezonului al cincilea. Primul Fun Race a avut loc pe Road America, unde Andrei Bechir a triumfat la categoria Porsche 911 GT1 ’98, iar Victor Taraș între cei cu Porsche 911 RSR 2017.

Alex Cascatău a sunat adunarea pentru prima cursă, iar mulți dintre concurenți au răspuns prezent după o săptămână în care serverele Racing League Romania au șomat. O nouă versiune a faimosului Road America a devenit disponibilă pe platforma Assetto Corsa, iar ideea unor curse multi-class s-a dovedit populară în formularele de feedback de la finele sezonului.

Porsche 911 GT1 este o mașină iubită de mulți, fie din pricina legendei de pe circuite, fie dintr-o nostalgie a generației ce a petrecut sute de ore în Need For Speed Porsche. Cele 15 locuri s-au ocupat imediat, aceasta fiind alegerea evidentă pentru victoria la general. În schimb, destui piloți rapizi din RLR au optat pentru RSR, actuala generație rulând an de an în IMSA pe Road America. Totuși, acest traseu a fost unul dintre foarte puținele pe care uzina încă nu s-a impus cu ultimul model de clasă GTE.

Surpriza antrenamentelor a fost reprezentată de Robert Prepeliță, autor al timpului-reper. N-a fost nicidecum o întâmplare, acesta conducând multă vreme cursa în fața lui Eugen Dudașu și Andrei Bechir. Totuși, cheia întrecerii de 60 de minute a fost reprezentată de gestionarea compoziției Medium (impusă pentru start) – cei ce au uzat prea repede aceste anvelope au oprit prea devreme și nu au avut combustibil pentru a completa ora de concurs cu o singură trecere pe la standuri. Faza de fuel saving nu l-a scutit pe Prepeliță de realimentare, chiar dacă a sacrificat un avans de 10 secunde în fața lui Bechir, care a avut strategia optimă. Podiumul a fost completat de Cezar Toader.

Lupta la categoria GTE s-a dat între Alex Cascatău și Victor Taraș, aceștia rulând în ritm similar. O alegere neinspirată a anvelopelor Super Soft la jumătatea manșei l-a scos însă din calcule pe Cascatău, care a fost nevoit să mai oprească o dată după ce a uzat complet acel set. Taraș a rămas fără adversar, fiind al patrulea la general în fața multor modele GT1 ce aveau un avantaj teoretic de 2-3 secunde/tur. Pe podiumul categoriei el a fost însoțit de Victor Kovacs și de Paul Greavu.

În Top 10 s-au mai clasat Lucian Chirvase (RSR), Alex Cascatău, Radu Dumitrescu (GT1) și Călin Vasilescu (GT1).