Sezonul al șaselea al Racing League Romania powered by BMW aduce o profesionalizare a seriei și un calendar provocator, centrat pe traseele nord-americane unde a scris istorie modelul BMW M3 GT2.
La doar o lună și jumătate după încheierea sezonului precedent, comunitatea Racing League Romania este pregătită să pornească într-o nouă aventură – o campanie de 10 etape ce se va disputa într-un context global diferit față de primăvara acestui an. După o perioadă în care întreaga suflare a sporturilor cu motor s-a refugiat în plan virtual, RLR dă un prim test de maturitate odată cu anunțarea unui calendar întins pe patru luni în care se dispută o multitudine de curse reale.
Format și calendar
Ritmul alert al campaniei de primăvară a determinat schimbări, de această dată sezonul programând adesea cursele la interval de două săptămâni. Toate etapele vor conta în clasamentul general, renunțându-se la regula ”N-2”. Mai mult, presiunea rămâne la cote înalte asupra protagoniștilor, căci tot la două etape are loc retrogradarea ultimilor trei din Liga Pro și promovarea primilor trei din Liga Semi Pro. Criteriul folosit este un rating conceput de echipa RLR, care ține cont de viteză, punctaj și numărul de incidente.
Dat fiind că majoritatea partenerilor campionatului au decis să se implice alături de echipele importante, fiecare grupare va avea doi piloți titulari, ce vor aduce puncte în ierarhia echipelor, precum și un pilot de rezervă (cu livery distinct) ce va putea fi nominalizat să puncteze în cazul retrogradării unui titular sau în situații de forță majoră.
Prima etapă va avea loc pe noua variantă a traseului de la Zandvoort, pregătit pentru debutul în Formula 1. Ulterior, sunt programate numeroase runde pe circuitele unde BMW M3 GT2 a făcut istorie în ALMS (Watkins Glen, Road America, Laguna Seca, Mosport Park, Virginia International Raceway). Tradiționala vizită pe Motorpark România va avea loc în luna iulie, iar colaborarea cu Bucharest Gaming Week implică prezența la un maraton caritabil de gaming odată cu etapa de la Oschersleben și o finală memorabilă la Imola, alături de numeroasa comunitate de gaming din România. Pentru prima oară vor fi în program două etape de anduranță (60 de minute) pe VIR și Mount Panorama (Bathurst), celelalte opt etape având formatul uzual cu două manșe a câte 30 de minute. Va fi eliminat balastul pentru succes și se va păstra inversarea primelor 10 poziții pe grila manșei secunde.
Protagoniștii revin în arenă
Toți campionii sezoanelor precedente sunt pregătiți să-și măsoare forțele în sezonul al șaselea. Echipa campioană nu-și schimbă componența (Cristian Berindea și Andrei Bechir), însă urmăritorii s-au reorganizat. Smart Driving este un nou partener al competiției și va investi în inițiativa RLR de conversie de la virtual la pilotajul pe circuit, conceptul fiind promovat de o echipă dedicată, formată din Victor Nicolae și Radu Dumitrescu. Dealerul Michelin Motorsport, APR Competition, va sprijini perechea formată din Alex Cascatău și Cristian Moisescu. Pentru Racing Sim vor alerga Bogdan Moldovan și Akos Szabo, iar Histria eSports Team i-a reconfirmat pe Mihai Neg și Mihnea Hiru.
”După o creștere de 400% a efectivelor în stagiunea precedentă, avem acum în plan să demonstrăm că rămâne un nivel ridicat de interes pentru sim racing. Această arie se tot dezvolta de ani buni, iar ceea ce s-a întâmplat în 2020 a deschis ochii multora referitor la gradul de implicare necesar pentru a avea rezultate în competițiile virtuale” declară Alexandru Șiclovan, promotor al campionatului.
Despre BMW M3 E92 GT2
În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.
Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving.
Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, 100% Sport, The Car Guys.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Calendar
Mai multe pe această temă
Racing League Romania powered by BMW: Victorie pentru Alex Cascatău, titlurile sezonului ajung la Victor Taraș și Walk Racing
Racing League Romania powered by BMW: Titlul sezonului se joacă la Imola, pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Racing League Romania powered by BMW: Gaczella și Nicolae se impun, liderii clasamentului ratează puncte importante pe Watkins Glen