Your resource for the Romanian sim racing scene

Racing League Romania powered by BMW: Mihai Șuțeanu învinge în etapa de anduranță din Virginia

Plecat de pe poziția a șasea a grilei, Mihai Șuțeanu a progresat pas cu pas și a câștigat cursa de 60 de minute de pe Virginia International Raceway în fața lui Bogdan Moldovan, într-o etapă în care primii trei din clasament au fost vulnerabili.

Cea de-a doua jumătate a sezonului al șaselea al Racing League Romania powered by BMW a fost deschisă de prima etapă de anduranță programată cu modelele BMW M3 GT2, destinația fiind unul dintre circuitele favorite din campania precedentă – Virginia International Raceway. După 60 de minute intense de cursă, ecartul dintre primii cinci piloți în clasamentul general s-a redus la doar 27 de puncte, iar în ierarhia echipelor am asistat la o schimbare de lider în favoarea campionilor en-titre, Motul eSports.

Erori mici cu consecințe importante pentru polemanul Gaczella

Primii zece sim raceri s-au regăsit în aceeași secundă la finele sesiunii de calificări în care Emanuel Gaczella (Walk Racing) a stabilit timpul-reper de 1:44.316, cu care l-a devansat pe Bogdan Moldovan (RacingSim). Ultimul tur lansat l-a promovat pe Cristian Berindea (Motul eSports) în fața lui Victor Taraș (Transilana Racing), acesta din urmă devenind lider în clasamentul piloților după etapa de pe Laguna Seca.

Gaczella și-a păstrat prima poziție la startul animat de inexactitatea lui Berindea, care s-a soldat doar cu daune minore la mașina coechipierului Andrei Bechir. Turul al doilea a fost însă unul de uitat pentru liderul întrecerii, care a cedat șefia după o imprecizie în virajul al patrulea și s-a atins apoi cu Taraș în Roller Coaster. Dat fiind că și Victor Nicolae (Smart Driving) era constrâns să se adapteze la un setup de ocazie pentru această etapă și rula departe de ritmul său, manșa din Virginia devenea ocazia perfectă pentru ca urmăritorii să recupereze puncte față de primii trei din clasament.

Patru piloți în luptă pentru podium

Două grupuri de câte patru s-au format în prima jumătate a întrecerii. În frunte, Moldovan dicta ritmul în fața lui Gaczella, Bechir și un Mihai Șuțeanu care a efectuat imediat depășirile necesare pentru a prinde trenul potrivit. În urma acestora, Andrei Morțilă (RacingSim), autor al unui start excelent, era talonat de Cristian Moisescu (APR Competition), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Alex Cascatău (APR Competition), care promovase cinci poziții în primele tururi.

În turul al optulea, Moisescu a găsit breșa și a trecut de Morțilă, iar Hellmann a încercat să profite de situație, dar l-a trimis în tete-a-queue pe campionul național de snowboarding. Revenirea lui Cristian Berindea s-a lovit de o defensivă robustă a lui Alex Cascatău în primul viraj, campionul en-titre fiind apoi trimis într-o nouă dispută cu Victor Taraș pentru poziții atipice lor.

Strategia optimă l-a promovat pe Șuțeanu

La jumătatea manșei s-au produs și opririle obligatorii la boxe pentru realimentare și schimb de pneuri, toți concurenții ajungând la concluzia că e imposibil să extinzi durata de viață a compoziției soft. Astfel, a fost doar o chestiune de timing și de a forța în outlap, echipierii Walk Racing făcând rocada în jurul pivotului Andrei Bechir: Gaczella a oprit ultimul și a pierdut două poziții, în timp ce Șuțeanu le-a câștigat și a devenit principalul adversar al lui Moldovan. Pas cu pas, ecartul dintre primii doi s-a redus de la două secunde la câțiva centimetri, însă liderul nu dădea semne că ar resimți presiunea.

După 54 de minute la conducerea cursei, Moldovan a ratat însă punctul de frânare în criticul viraj 14 și i-a deschis calea lui Șuțeanu spre a doua victorie in Racing League Romania powered by BMW, care-l plasează ferm în grupul favoriților la titlu. În urma celor doi, Gaczella a insistat asupra lui Bechir, dar nu i-a putut subtiliza acestuia locul al treilea. Alex Cascatău a profitat de o eroare a lui Hellmann în virajul 9 și astfel a sosit al cincilea, cu Moisescu în urma acestei perechi. Cezar Toader (Smart Driving) a cedat două locuri în favoarea lui Berindea și Taraș, punctele obținute de aceștia putând să se dovedească esențiale la numărătoarea finală.

Motul eSports trece în frunte în clasamentul echipelor

Podiumul lui Andrei Bechir a adus echipa campioană pe prima poziție în ierarhia specifică, pentru prima oară în actualul sezon. Este cea de-a treia grupare care conduce, după Smart Driving și Transilana Racing. Berindea și Bechir l-au devansat pe Victor Taraș pe VIR, recuperând astfel puncte față de liderul la zi. Din urma acestora, Șuțeanu reprezintă o amenințare, iar Moldovan a demonstrat că poate să se implice în lupta pentru victorii.

Următoarea oportunitate va fi peste două săptămâni, pe un traseu nou pentru comunitatea RLR – Canadian Tire Motorsport Park (Mosport), gazda a nouă Mari Premii de Formula 1 înaintea de construcția circuitului Gilles Villeneuve pe insula Notre-Dame din Montreal. Modelul M3 GT2 a fost abonat la poziția a treia a podiumului în ALMS la Mosport (2010-2012), două dintre aceste clasări fiind obținute de Bill Auberlen, cel ce devenea recordmanul de victorii la clasă în IMSA (61) în urmă cu câteva zile, chiar pe Virginia International Raceway.

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 151p
  2. Cristian Berindea (Motul eSports) 139p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 135p
  4. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
  5. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 124p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 115p
  7. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 102p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 93p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 91p
  10. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 74p

Clasament echipe

  1. Motul eSports 274p
  2. Transilana Racing 266p
  3. Smart Driving Team 228p
  4. Walk Racing 226p
  5. APR Competition 158p
  6. RacingSim 157p