Călătoria virtuală din California către Wisconsin n-a schimbat doar ambianța deșertică într-un verde viu, ci și caracterul disputei celor mai buni sim raceri români la comenzile prototipurilor Radical SR8. Dacă pe Laguna Seca virajele se succedau cu repeziciune într-un tur scurt de 3,6km, de această dată pe Road America palierele de viteză deveneau cruciale și cuvântul de ordine era efectul de aspirație.
Nu mai era atât de dificil să depășești, însă a realiza desprinderea la o secundă era greu realizabil, dat fiind avantajul de care se bucurau urmăritorii în vidul aerodinamic. Atacuri de manual, improvizații sclipitoare și defensivă de înaltă clasă s-au văzut în ambele manșe la finele lungilor linii drepte ce se încheiau în virajele 1, 5 și 12.
Etapa din RLR Radical Sprint Cup a fost o poveste despre curaj, în toate formele sale: curajul de a te forța să rulezi cu cel mai agresiv setup, cu o incidență cât mai redusă a aripii spate pentru a atinge viteze de vârf cât mai ridicate sau curajul de a ataca faimosul Kink cu accelerația la podea pe anvelope încă reci. Risk versus reward.
N-a mai fost loc de invitații și ”let Michael pass for the championship”, ci doar de o adaptare a agresivității atacurilor în funcție de clubul de proveniență al adversarului. Astfel, Victor Taraș n-a putut să respire deloc în 40 de minute de cursă: plecat din pole, mereu a avut pe urmele sale doi-trei rivali legați cu ața invizibilă a draft-ului. Prin cele mai mari emoții a trecut la standuri, când a fost percutat din spate de un Bogdan Moldovan care apoi s-a transformat în aliat, baricadând elanul lui Mihai Șuțeanu în primul viraj.
Alte nume cu pretenții erau demult pe lista abandonurilor, încă din primul tur având loc incidentul Bechir-Ursan și o răsucire a lui Dragoș Simion care l-a constrâns la o cursă de recuperare. Au profitat pentru a intra în top 10 Sebastian Ola și Matei Barbu, cel dintâi devenind un factor important în manșa a doua, pe grila inversată. Ajuns în vecinătatea liderilor, Ola nu s-a pierdut cu firea, însă cursa lui s-a sfârșit într-un incident cu primul învingător al sezonului, Emanuel Gaczella.
De această dată Moldovan a fost perdantul primului tur și cel constrâns la recuperare, în avanposturi profilându-se un duel în trei ce intră direct în galeria celor mai frumoase momente din ultimii ani ai Racing League Romania. In open air, lista celor mai rapide tururi evidenția un avantaj al lui Șuțeanu, aflat pe trei în urma lui Simion și Victor Nicolae. Însă nu era suficient pentru a și trece în fața acestora, darămite să mai și reușești desprinderea când adversarii beneficiază de aspirație.
Dacă până la urmă cu Nicolae a avut câștig de cauză în urma unei serii de atacuri ce au denotat un spatial awareness fantastic al ambilor, Simion a avut un răspuns pe măsură și a stat pe exteriorul primului viraj cum puțini și-ar fi putut imagina pentru a reveni în fața lui Șuțeanu. Mai degrabă un pilot ce are un atu al constanței decât un colecționar de victorii pe bandă, Simion reușește să spună o poveste memorabilă atunci când învinge, precum Frentzen sau Herbert. Victoriile lor rămân întipărite în memoria colectivă: de pe ultima poziție pe Motorpark în sezonul precedent, acum la finele acestei lupte remarcabile în trei.
Impresionantă a fost și șarja lui Moldovan de pe 15 până pe 6 (astfel păstrându-și șefia la general) într-o nouă cursă în care Bechir și Berindea au lipsit la apel. De etapa de la Sebring ne despart douăsprezece zile și multe sute de tururi de antrenament pentru sim racerii atât de motivați din țara noastră.
Categoria licențiaților i-a revenit lui Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în timp ce lupta în trei a debutanților a fost încă o dată tranșată în favoarea lui Vlad Răducanu, care i-a devansat pe Bogdan Bodnărescu și Alex Poamă.
Calendar
RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei.
- Laguna Seca – 17 ianuarie
- Road America – 1 februarie
- Sebring – 14 februarie
- Zolder – 28 februarie
- Snetterton – 14 martie
- Oulton Park – 28 martie
- Silverstone – 12 aprilie
- Donington – 26 aprilie
- Long Beach – 10 mai
- Watkins Glen – 24 mai
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania
Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro
Mai multe pe această temă
România, în fruntea ierarhiei europene din BMW M Power Tour
Dragoș Simion și Victor Nicolae, în lupta pentru titlul competiției oficiale BMW M Power Tour
Piloții români au început campania BMW M Power Tour