Pasionații de raliuri s-au reunit și ei în această primăvară pentru a construi o poveste de succes în spațiul virtual: Romanian Rally League a progresat imens de-a lungul primului sezon, care tocmai s-a încheiat.
Racing League Romania a ajuns să aibă de 4 ori mai mulți participanți raportat la efectivele din decembrie 2019. Iar cum țara noastră mereu a avut continuitate în sfera raliurilor și o legiune fidelă de fani ai disciplinei, adesea primeam întrebarea: ”Dar când vom avea și o ligă de raliuri?”
Așteptarea a luat sfârșit în această primăvară, când un grup de organizare a pus bazele Romanian Rally League – o serie gratuită și deschisă tuturor pe platforma Dirt Rally 2.0 creată de Codemasters. Nume cunoscute din RLR fiind inițiatorii, precum Rareș Dranca și Alexandru Datcu (alături de Emanuel Resiga, Bogdan Neacșu și Andrei Hernest), această ligă de raliuri a devenit ”verișorul” seriei de circuit – pe de o parte s-a împărtășit know-how organizatoric, iar pe de alta au venit să se lupte pe probe și sim racerii de la circuit.
Clasa H3
Această categorie dedicată mașinilor de legendă cu propulsie oferea variante deosebit de interesante, precum Ford Sierra Cosworth RS500, Lancia Stratos, Opel Ascona 400 sau Renault 5 Turbo. Însă conexiunea cu RLR și istoria în sine a modelului a făcut ca cea mai populară alegere să fie BMW E30 M3 Evo Rally, cu care au rulat primii 5.
După 8 raliuri a câte 3 zile, disputate pe toate suprafețele, titlul i-a revenit lui Andrei Bangălă, urmat pe podiumul sezonului inaugural de Cristi Sugar și Alex Cascatău. Acesta din urmă a câștigat Raliul Finlandei, iar liderul la zi din RLR, Cristian Berindea, s-a impus la Monte Carlo. În top 3 în diverse raliuri au mai venit și alte nume din RLR, precum Alex Rus, Alexandru Șiclovan sau Bogdan Duma.
Nu eram nicidecum familiarizat cu setupul unei mașini de raliu și fiecare probă specială am descoperit-o chiar în competiție – nu rulasem deloc pe ele anterior. M3-ul E30 parcă e complet altă mașină în specificație de raliuri. Am fost surprins de timpii buni și de viteza etalată atât de mine, cât și de Cristi Berindea. Veneam uneori mult mai aproape decât credeam de doi piloți foarte, foarte buni, precum Andrei Bangălă și Cristi Sugar.
Alex Cascatău
General și celelalte clase
Lupta la vârf s-a dat cu modele R5 între Alexandru Botoș (5 victorii) și Vasile Jitaru (3), cel dintâi devenind campion cu un avans de 14 puncte. Trei podiumuri l-au făcut pe Jancsi Soos să se claseze al treilea la final de sezon, la mare luptă cu Flavius Sătmar și cu Eugen Rotaru. 24 de piloți au punctat la clasa R5.
La clasa R2 au fost tot 24 de nume în zona punctelor, însă Mihnea Hanea a dominat prima parte a sezonului cu 4 succese la rând și a devenit campion fără probleme. El a fost secondat de Octavian Bostan și de Radu Lambrino. Hanea și Bostan au devansat mulți concurenți cu ”integrale” la general, clasându-se pe 9, respectiv 10.
Ce urmează?
În România, peste 100 de piloți reali, de fani ai acestora și de sim raceri de profesie au rulat în această primăvară în Dirt Rally 2.0.
Competiția a fost intensă și organizatorii au venit în timp-record cu o platformă elegantă ce a necesitat multe ore de efort. Am apreciat faptul că seria virtuală nu a avut aceeași fragmentare a claselor pe care o vedem în realitate, așa că bătălia a fost foarte dură pentru fiecare dintre cele trei podiumuri. Este nevoie de unitate pentru a crește prestigiul și competitivitatea unui asemenea campionat, așa că n-am văzut sensul apariției unui concept paralel în aceeași paradigmă, ce nu face altceva decât să divizeze comunitatea.
Alexandru Șiclovan
Este autorizată preluarea acestui text (integral) de către orice publicație de motorsport.
Mai multe pe această temă
Roland Biro obține victoria în Germania
Brian Crossett câștigă etapa a doua din DRS Sim Rally, USA
Miguel Nobrega deschide Sezonul 2 al DRS Sim Rally cu victorie la Monte Carlo