Your resource for the Romanian sim racing scene

Alexandru Dobrea și Robert Prepeliță câștigă evenimentul RLR de 1 iunie

Perechea de sim raceri ieșeni și-a etalat viteza de-a lungul celor două zile, punctele bonus din calificări reușind să încline balanța în favoarea Adservio Racing Team.

Ferrari și McLaren sunt constructorii cu cele mai multe titluri în Formula 1, rivalitatea fiind prezentă și în cursele de anduranță până în anii ’90. Acest spirit a fost înviat de conceptul special pentru Ziua Copilului, 40 de nume din Racing League Romania grupându-se în perechi. 10 combatanți au rulat cu Ferrari 355 Challenge, iar alți 10 cu McLaren F1 GTR în două seri consecutive. Am avut pe grilă echipe consacrate din RLR, dar și structuri nou-înființate pentru acest fun event.

Experiența preliminară a fost neutralizată, căci cu doar două ore înaintea fiecărei manșe de 60 de minute s-au publicat mașinile alese și circuitul. În ambele zile țara-gazdă a fost Polonia, cu două circuite reproduse deosebit de fidel în mediul Assetto Corsa grație scanării laser – Tor Poznan și Silesia Ring.

Ca ritm pe tur, au fost doar câteva zecimi între cele două mașini pe ambele circuite, însă la Poznan uzura pronunțată a anvelopelor a condus la o defilare a modelelor Ferrari în Top 6. Totuși, clasamentul general era irelevant la această competiție multi-class, doar punctele obținute în fața adversarilor cu același material de concurs fiind contabilizate.

Astfel, duminică a plecat din pole specialistul calificărilor din ultimele etape ale CNDC, Mihai Șuțeanu, însă un incident la start a înclinat balanța în fața experimentaților Alexandru Dobrea și Radu Dumitrescu. Categoria celor cu McLaren a început cu recitalul campionului Cristian Berindea, însă uzura pronunțată a anvelopelor și un litru de carburant în minus pentru Cristian Știrbu l-au promovat pe Andrei Penghiș pe prima poziție. Știrbu și Victor Taraș au completat podiumul.

Luni, pe Silesia Ring, a fost rândul coechipierilor celor angrenați în prima parte, făcându-se de asemenea rocada între mașini. Chiar dacă mulți s-au temut de McLaren după cele văzute la Poznan, veteranul Lucian Cîmpean a fost într-o zi de grație și a învins fără drept de apel: primul Ferrari a venit la peste jumătate de minut, iar toți adversarii de la clasă au fost surclasați cu cel puțin un tur într-o oră de cursă.

Alex Cascatău și Robert Prepeliță au adus modelele F1 GTR pe podium în urma lui Cîmpean, cele trei puncte aferente plecării din pole fiind cruciale pentru ca totalul lui Prepeliță și Dobrea să le asigure succesul la acest eveniment. Sergiu Neagu a învins între ferrariști, în fața lui Alex Damian și Cezar Toader.

Clasament final
1. Adservio Racing Team (Dobrea+Prepeliță) 41p
2. Input Lag Motorsport (Chirvase+Cîmpean) 39p
3. South East Friendly Racing (Penghiș-Toader) 38p
NoBrakesVR (Știrbu+Damian) 37p
West Competition Racing (Dumitrescu+Cascatau) 34p
Chocolate Rain Racing Team (Dranca+Neagu) 29p
Lunar RO Racing (Taras+Hellmann) 27p
Fuji Racing Team (Pahontu+Botyan) 26p
SimRacingCta (Suteanu family) 26p
Bistrita United (Drăgan+Dudașu) 24p
TLDR (Ioneci+Ariciu) 23p
Kinder Egg Hunters (Berindea+Siclovan) 20p
UPB Drive (Ghenea+Cozma-Ivan) 20p
The Car Guys (Pop+Rus) 20p
Apex Hunters Blue (Mihai+Dinca) 17p
Enjoy Racing Team (Kovacs+Greavu) 16p
Bombardierii (Zbranca+Duma) 15p
Drive For Fun Team (Fagaras+Frincu) 14p
DAS Team (Serban+Bodnarescu) 7p
VRR (Moisescu+Mirea) 0p

Weekendul aduce următorul eveniment RLR, o revenire în rallycross după ce mai mulți concurenți au fost atrași de concept în urma Race of Champions by MINI.